Koulutuksen digitalisaatio

Dataa hyödyntävä teknologia mahdollistaa entistä yksilöllisempien, ihmiskeskeisten koulutus- ja ohjauspalveluiden kehittämisen. Teknologinen kehitys voidaan valjastaa jatkuvan oppimisen edistämiseksi. Tämä edellyttää palveluiden kehittämistä uudenlaisissa ekosysteemeissä ja yhteisen tietopohjan päälle.

Lue lisää »

Data ja analytiikka koulutuksen tukena ja kehittämisessä

Teknologia on jatkuvan oppimisen mahdollistaja. Se tasa-arvoistaa oppimisen mahdollisuuksia ja parantaa osaamisen kehittämisen laatua. Kasvavassa käytössä ovat erilaiset personoidun osaamisen kartoittamisen ja osoittamisen palvelut sekä osaamisen arviointiratkaisut, jotka hyödyntävät tekoälyä automatisoituun arviointiin.

Lue lisää »
 

Uusimmat blogit ja artikkelit

Lisää sisältöjä

Oppimisanalytiikkaa edistämässä

Oppimisanalytiikka on yksi tämän hetken keskeisimmistä teemoista koulutuksen kehittämisessä.

Lue lisää »

Suomen tulee olla digitalisaation suunnannäyttäjä

CSC:n tavoitteet ja tehtävät tulevalle hallitukselle pohjautuvat strategisiin linjauksiimme siitä, miten suomalaisen tutkimuksen, koulutuksen, kulttuurin ja julkishallinnon kilpailukykyä edistetään.

Lue lisää »

Oppimisanalytiikan askeleita Suomessa

Vuotuinen Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa -konferenssi (ITK) kokosi huhtikuussa koulutuksen toimijoita Hämeenlinnaan. Osana konferenssia järjestettiin loppuun varattu Learning Analytics -työpaja.

Lue lisää »

Arvosta opiskelijapalautetta!

Opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelu Arvo syntyi tarpeesta sähköistää ammattikorkeakoulujen opiskelijapalautekysely (AVOP). Kerätyn tiedon tuli olla valtakunnallisesti vertailukelpoista, yhteismitallista ja reaaliaikaista sekä toimia opetuksen vaikuttavuuden arvioinnin mittarina.

Lue lisää »