Välttämättömät evästeet

Tämä sivusto käyttää toimintansa kannalta välttämättömiä evästeitä tarjotakseen käyttäjälle sisältöä ja tiettyjä toiminnallisuuksia (esim. kielivalinta). Et voi vaikuttaa näiden evästeiden käyttöön.

Verkkosivuston kävijätilastot

Keräämme sivuston käytöstä kävijätilastoja. Tiedot eivät ole henkilöitävissä ja ne tallennetaan ainoastaan CSC:n hallinnoimaan Matomo-kävijäanalytiikkatyökaluun. Hyväksymällä kävijätilastoinnin sallit Matomon hyödyntää erilaisia teknologioita, kuten analytiikkaevästeitä ja verkkokutsuja, kun se kerää tilastoja sivun käytöstä.

Muuta tekemiäsi evästevalintoja ja lue lisätietoa kävijätilastoinnista ja evästeitä 

CSC

CSC kaipaa selontekoon mainintoja myös mm. hybridiopetuksesta, avoimista oppimateriaaleista, tieteellisen tiedon avoimuudesta sekä tieteellisen ajattelun ja menetelmäymmärryksen kehittämisestä. Jatkuvan oppimisen osalta on huomioitava jatkuvan oppimisen parlamentaarisen uudistuksen linjausten digitaalisuuteen liittyvät toimenpiteet ja mm. selvennettävä niissä mainitun jatkuvan oppimisen digitaalisen palvelukokonaisuuden suhde selontekoluonnoksessa mainittuun koulutuksen digitaaliseen palveluekosysteemiin.

Digipedagogiikan kehittämiseen liittyen on tärkeää, että digitalisaatioon ei suhtauduta pelkkänä teknisenä ilmiönä vaan sitä kehitetään vahvalla pedagogisella lähestymistavalla ja samojen arvojen mukaisesti kuin koulutusta yleensäkin. CSC muistuttaa myös tarpeesta selvittää laajasti koronaepidemian aikana tapahtuneen digiloikan vaikutuksia.

Lue lausunto kokonaisuudessaan (pdf)