Katalysoimme asiakkaidemme menestystä
CSC on voittoa tavoittelematon erityistehtäväyhtiö. Rakennamme asiakkaidemme kanssa tutkimuksen, kansallisen koulutusjärjestelmän, kulttuurin ja julkishallinnon digitalisaation ratkaisuja.
Asiakas toiminnan keskiössä
Toimintamme perustuu avoimeen vuorovaikutukseen ja yhdessä tekemiseen. Asiakaslähtöisyyden varmistamiseksi hyödynnämme asiakasohjausmallia, joka määrittelee, miten asiakasohjaus toteutuu yhtiön strategiatyössä, palveluiden elinkaarimallin eri vaiheissa sekä uusia avauksia koskevassa päätöksenteossa ja priorisoinnissa. Ohjauksen avulla tiivistämme yhteistyötämme asiakkaidemme ja heidän verkostojensa kanssa.
Asiakkaitamme ovat:
- ammattikorkeakoulut ja yliopistot
- tutkimuslaitokset
- tutkimusinfrastruktuurit
- julkishallinto
- kirjastot, arkistot, museot
- yritykset.
CSC:n toiminnan kivijalka on omistajastrategia, jonka laatii omistaja-asiakkaiden muodostama neuvottelukunta. Omistajastrategia kiteyttää, mitä omistajat CSC:ltä odottavat. Omistajastrategiaa toteutetaan yhtiön strategian avulla, jonka laativat CSC:n hallitus ja johto. Siinä kuvataan asiakaslähtöisyyteen perustuvat tavoitteemme ja toimenpiteemme.
Asiakasohjaus palveluidemme elinkaaren kaikissa vaiheissa
CSC toimittaa asiakkaidensa tarvitsemia palveluita omistajastrategiassa määritettyjen perustehtäviensä ja yhtiön strategian puitteissa. Asiakkaat kehittävät CSC:n kanssa tarvitsemansa palvelut ja CSC toimittaa niitä omakustannushintaan. Asiakasohjaus on tärkein ohjaava voima uuden palvelun kehitystyössä sekä palvelun koko elinkaaren aikana.
Uuden palvelun aihio kumpuaa aina asiakkaiden tarpeesta. Kehitystyön arvioimiseksi toteutamme yleensä esiselvityksen, jossa tarkennamme asiakkaiden tarpeita ja odotuksia sekä analysoimme uuden palvelun toteuttamisen edellytyksiä.
Seuraamme palvelun käyttöä säännöllisten laatupalavereiden, tilastojen tai asiakaskyselyiden avulla. Asiakaskyselyt ja muu palaute antavat suuntaa myös palvelun jatkokehitykselle. Todennamme palvelun elinkaaren hiipumisen käyttöastetietojen ja asiakaskyselyjen perusteella. Jos palvelu päätetään ajaa alas, tiedotamme siitä hyvissä ajoin ja ohjaamme asiakkaat siirtymäajan puitteissa korvaavan palvelun piiriin.
CSC saa säännöllisesti palautetta tutkimukselle suunnatuista palveluistaan myös Tieteellisen asiakaspaneelin välityksellä.
Suurteholaskentaa yrityksille
Suomalaiset yritykset voivat hyödyntää LUMI-supertietokoneen mittavaa laskentatehoa tuotekehitys- ja innovaatiotoiminnassaan. Laskentaresurssien lisäksi yritykset saavat meiltä maksutonta asiantuntijatukea käyttöönottoon, koulutusta sekä apua rahoitushakemusten tekemiseen. Lue lisää yritysten palveluista.
Kehitämme yhdessä
Tarjoamme eri tapoja yhteisen ymmärryksen jakamiseen ja tiekartan rakentamiseen:
- korkeakoulutuksen ja tutkimuksen digitalisoitumisen tiekartta ka.csc.fi
- kehityskulkuja koskevan tiedon jakamisen mahdollistava Ideapankki
- ajankohtaisia asioita säännöllisesti nostava Tutkimuksen, oppimisen ja innovaatiotoiminnan Digihuone.
Kaikille avoimen Ideapankin tarkoituksena on tutkimuksen, oppimisen ja innovaatiotoiminnan digitalisoitumista edistävien kehitysideoiden kerääminen, jakaminen ja eteenpäin vieminen.
Ideapankki tarjoaa mahdollisuuden
- jakaa tietoa ja parhaita käytäntöjä
- seurata muiden tekemistä ja tehdä oivalluksia
- käyttää tietoa hyväksi omassa päätöksenteossa ja suunnittelussa.
Ideapankki-palvelussa kuka tahansa voi esittää uuden kehitysidean, joka on syntynyt yksittäisen henkilön, tiimin, koulutusalan, toimialan tai organisaation tarpeesta saada jokin ajankohtainen tai tulevaisuuden haaste ratkaistua. Lisäksi palvelussa voi kertoa kehityshankkeesta, joka on jo käynnissä omassa organisaatiossa tai yhteistyökumppaniensa kanssa. Jaetut ideat ja kehityshankkeet ovat kaikkien seurattavissa ja kommentoitavissa. Kysy lisää ideapankista ideapankki@csc.fi
Kaikille avoimissa tutkimuksen, oppimisen ja innovaatiotoiminnan kuukausittaisissa Digihuone-tapahtumissa käydään läpi Ideapankin satoa sekä luodaan katsaus tuleviin muutoksiin, trendeihin ja linjauksiin koulutuksen ja tutkimuksen digitalisoitumisen tiekartalta. Digihuone antaa mahdollisuuden tuoda näkyväksi uusia avauksia, joille ei välttämättä ole vielä vakiintunutta foorumia sekä yhdessä etsiä tapoja niiden edistämiseen.
Tieteellinen asiakaspaneeli
CSC saa säännöllisesti palautetta tutkimukselle suunnatuista palveluistaan tieteellisen asiakaspaneelin välityksellä. Paneeli kutsutaan koolle neljä kertaa vuodessa ja paneelin antamalla palautteella on tärkeä vaikutus CSC:n palvelujen kehitykseen. Paneelin tehtäviin kuuluu myös Grand Challenge ja DECI -hakemusten tieteellinen arviointi.
Antti Poso puheenjohtaja Itä-Suomen yliopisto Medicinal chemistry and drug design | Laura Ruotsalainen varapuheenjohtaja Helsingin yliopisto Spatiotemporal data analysis |
Sampsa Hautaniemi Helsingin yliopisto Systems biology | Karoliina Honkala Jyväskylän yliopisto Computational catalysis |
Minna Palmroth Helsingin yliopisto Space weather & physics | Mikko Tolonen Helsingin yliopisto Digital humanities |
Keijo Heljanko Helsingin yliopisto Computer science and engineering | Hannu Kurki-Suonio Helsingin yliopisto Cosmology |
Ilpo Vattulainen Helsingin yliopisto Biological physics & soft matter | Anssi Laukkanen Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy Computational Materials Science and AI |
Lisätietoa
- Opetus- ja kulttuuriministeriön ostamien palveluiden laaturaportointi
- Ota yhteyttä asiakasratkaisupäälliköihin CSC:n asiakaspalvelun kautta: asiakaspalvelu(at)csc.fi
CSC:n omistajat
Omistajamme, valtio sekä suomalaiset ammattikorkeakoulut ja yliopistot, määrittelevät olemassaolomme tarkoituksen ja toimintamme suunnan.
Yhteystiedot
Mari Walls
Mari Walls vastaa CSCllä tutkimuslaitosyhteistyöstä ja akateemisista kumppanuuksista.
Ajankohtaista
Tilaa uutiskirjeemme
Uutiskirjeistämme saat ajankohtaista tietoa tarjoamistamme tutkimuksen palveluista sekä järjestämistämme koulutuksista.