Välttämättömät evästeet

Tämä sivusto käyttää toimintansa kannalta välttämättömiä evästeitä tarjotakseen käyttäjälle sisältöä ja tiettyjä toiminnallisuuksia (esim. kielivalinta). Et voi vaikuttaa näiden evästeiden käyttöön.

Verkkosivuston kävijätilastot

Keräämme sivuston käytöstä kävijätilastoja. Tiedot eivät ole henkilöitävissä ja ne tallennetaan ainoastaan CSC:n hallinnoimaan Matomo-kävijäanalytiikkatyökaluun. Hyväksymällä kävijätilastoinnin sallit Matomon hyödyntää erilaisia teknologioita, kuten analytiikkaevästeitä ja verkkokutsuja, kun se kerää tilastoja sivun käytöstä.

Muuta tekemiäsi evästevalintoja ja lue lisätietoa kävijätilastoinnista ja evästeitä 

CSC
Two people working on a computer and having a discussion in an office

CSC:n palvelu- ja kehitystoiminta perustuu vahvaan asiakasvuorovaikutukseen ja yhdessä tekemiseen. Jatkuvassa vuorovaikutuksessa asiakkaiden ja palveluiden käyttäjien kanssa kartoitetaan CSC:hen ja CSC:n palveluihin kohdistuvia odotuksia ja toiveita, joihin pyritään vastaamaan paremmin.

Asiakastyytyväisyyttä kartoitetaan paitsi asiakasvuorovaikutuksessa myös säännöllisillä kyselyillä ja haastattelututkimuksilla aina palveluiden käyttäjistä yhteyshenkilöihin ja korkeakoulujen sekä tutkimuslaitosten johtoon asti. Laajojen kyselyjen lisäksi CSC hyödyntää palveluiden kehittämisessä tarvittaessa kohdennettuja kyselyitä, käyttäjähaastatteluja ja työpajoja.

”Olemme kiitollisia saadessamme asiakaspalautetta. Haluamme jatkossakin hyödyntää kaikkea saamaamme palautetta niin tiedolla johtamiseen kuin asiakkuustyöhön. Kehitämme parhaillaan CSC:n customer intelligence -toimintoa, jossa asiakkailta saatu palaute on tärkeässä roolissa”, sanoo Mari Riipinen, CSC:n kehityspäällikkö, strateginen yhteistyö ja kumppanuudet.

Asiakkaat ovat tyytyväisiä CSC:n palveluihin ja toimintaan

CSC:n datanhallinnan ja laskennan palveluiden käyttäjille tehdään vuosittain kysely, jolla kerätään palautetta palveluista, niiden käytön tuesta sekä laajemmin palvelujen käytön hyödyistä ja kehityskohteista. Vuonna 2024 kysely lähetettiin yli 9 000 käyttäjälle suomalaisista korkeakouluista, tutkimusorganisaatioista ja yrityksistä. Kyselyyn vastasi 575 palveluiden käyttäjää. Palaute CSC:n palveluista on pääsääntöisesti positiivista. Palveluiden suositteluhalukkuuden keskiarvo oli 8,8 asteikolla 0–10, mikä on linjassa aiempien vuosien tulosten kanssa (keskiarvo vuonna 2023 oli 8,7).

Keväällä 2024 CSC selvitti kyselyn avulla asiakasorganisaatioiden näkemyksiä CSC:n opetusta, oppimista ja tutkimusta tukevista digitaalisista palveluista sekä CSC:n toiminnasta. Kysely kohdistettiin yhteensä 25 eri palvelun yhteyshenkilöille ammattikorkeakouluissa, yliopistoissa ja tutkimuslaitoksissa. Vastauksia saatiin 165. Vastaajat pitivät yhteistyötä CSC:n kanssa helppona (keskiarvo 4,3 asteikolla 1–5) ja olivat tyytyväisiä CSC:hen toimijana (keskiarvo 4,2).

Osana strategiaprosessia CSC teetti T-Median Luottamus&Maine-tutkimuksen korkeakoulujen rehtoreille ja tutkimuslaitosten pääjohtajille talvella 2023–2024. Henkilökohtaisten haastattelujen tarkoituksena oli kartoittaa korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten strategisen johdon näkemyksiä, jotta voisimme yhdessä ohjata kumppanuutta tavoitteellisesti ja rakentaa tulevaisuudessa tarvittavia yhteisiä kyvykkyyksiä. CSC:n maine on tutkimuksen mukaan hyvällä tasolla: korkeakoulujen rehtoreiden vastausten keskiarvo oli 3,6 (asteikolla 1–5) ja tutkimuslaitosten pääjohtajien vastausten keskiarvo 3,9. Luottamus&Maine-tutkimuksen tulos oli CSC:n osalta selkeästi vahvistunut aiemmasta tutkimuksesta (v. 2021-2022), mikä osoittaa kehitystoimien olleen oikeansuuntaisia.